inzulinrezisztenciával sújtva

inzulinrezisztenciával sújtva

30 éves koromig az élet

2015. március 14. - ashara

Szóval kb. a teenager korom elején kezdődtek a problémák. Menstruációs zavarok és hízás. Persze akkor a kutya nem kapcsolta össze, hogy ez a két dolog összefügg. Már majdnem 20 éves voltam, mikor először felkerestem egy nőgyógyászt, hogy csókolom, össze-vissza, de általában sehogy nem menstruálok. Azt hittem majd a serdülőkor elmúltával rendeződik, de nem. "Megoldás", felírtak fogamzásgátlót, hogy az majd "rendezi" a ciklust. Kis fogalmatlan picsaként, oké persze, és elkezdtem fogamzásgátlót szedni. A következő csaknem 10 évben szinte folyamatosan szedtem is. Ha nem, akkor nem menstruáltam, és pár hónap után ismét a nődokinál kötöttem ki, aki ismét felírta a gyógyszert. Közben a súlyom robbanásszerűen nőni kezdett, hol lassabb, hol gyorsabb ütemben. Sosem voltam egy 45 kilós nádszál, de 60 kilós érettségis súlyom hamar csak álom maradt. 25-26 éves koromra a 96 kg sem volt ritka. a 20 és 30 év közötti időszakot lehetne nevezni, a sikertelen fogyókúrák évtizedének is. Sokan, mikor fogyókúráznak, akkor gyorsan leadnak jópár kilót, aztán utána gyorsan visszaszedik. Na én a leadással is gondban voltam. Pedig volt minden. Sanyargatás, alig evés, durva sport, vagy mindkettő egyszerre. Aztán 28 évesen eljött a családalapítás gondolata. Nődoki felkeres, fogamzásgátló abbahagy. Menstruáció sehol. Jótanács dokitól, fogyjak le. Hónapok telnek, durva diéta, kemény sport, majd egy év után egy szem menstruáció. Doki felkeres, lesújtó eredmény, ovuláció sehol. És akkor végül beutalót kaptam endokrinológiára. Innen már pofon egyszerű volt a dolog. Bajusszal, a dokimmal októberben találkoztam először, kivizsgált, majd megállapította a pcos-t (ciszták nálam sosem voltak, de a többi tünet megvolt, így a diagnózis stimmelt). Ekkor persze, már az internet világában mindennek utána néztem. Kaptam egy jó kis AHA élményt, hogy hát persze, hogy ezért nem sikerült nekem sosem a fogyókúra. Inzulinrezisztenciával pont ez, ami kurva nehéz. Mert milyen "egyszerű" mondjuk egy szénhidrátcsökkentett diéta... annak akinek nincs szénhidrát anyagcsere zavara. Szóval magyarázat volt, diagnózis volt, megoldás volt. Vagyis megoldás, hogy hogyan lehet gyógyszerrel megkísérelni helyreállítani a dolgokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://ashara.blog.hu/api/trackback/id/tr447270311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása